Nieuws

Alle nieuwsitems

Op 9 juni 2025, over deze onderwerpen: Gezin, Goed bestuur, Welzijn, Wonen

Op vraag van enkele buurtbewoners van Kessel-Lo dringen N-VA-gemeenteraadsleden Debby Appermans en Zeger Debyser er bij het stadsbestuur op aan om dringend werk te maken van concrete maatregelen tegen de aanhoudende geluidsoverlast rond Hal 5. Hal 5 is uitgegroeid tot een populaire trekpleister met …

Op 23 mei 2025, over deze onderwerpen: Goed bestuur, Mobiliteit, Wonen

De knip van de Burchtstraat was een campagnethema. De knip belette het optimaal gebruik van de Parking Vaartkom als randparking en dus ook de bereikbaarheid van de stad. Bovendien zorgde de knip voor heel wat sluipverkeer in Wilsele-Dorp. Tijdens de verkiezingsdebatten bleek CD&V mee te gaan in het …

Op 30 april 2025, over deze onderwerpen: Financiën, Gezin, Goed bestuur, Ruimtelijke ordening, Veiligheid, Welzijn, Wonen

Leuven moet één van de laatste centrumsteden zijn waar het bestuursakkoord werd voorgesteld. Hoewel de postjes al werden verdeeld in oktober, met verrassend ook postjes voor de grote verliezer Groen, moesten we wachten tot nu om te weten wat de partijen onderling hebben afgesproken. Alleen werd dat …

N-VA Leuven nam tijd om het bestuursakkoord grondig door te nemen en het te vergelijken met de 30 speerpunten van het eigen verkiezingsprogramma “Leuven terug op koers”. Niet alleen de campagneslogan maar ook vijf van de eigen N-VA speerpunten werden opgenomen in het bestuursakkoord: het stoepenplan …

Op 26 februari 2025, over deze onderwerpen: Cultuur, Economie, Financiën, Goed bestuur, Mobiliteit, Ruimtelijke ordening, Veiligheid, Welzijn, Wonen

Een ludieke actie van N-VA net voor de gemeenteraad (zie foto). We steunden met onze duimpjes de vrije meningsuiting van het stadspersoneel. Daarmee was ons kompas alvast juist ingesteld ... Tijdens de OCMW raad ondervroeg Karen Van Herck de schepen over het toelagebeleid. Zou men niet beter eerst …

Op 18 februari 2025, over deze onderwerpen: Economie, Mobiliteit, Wonen

Verkeerstellingen 1 jaar na invoering van het mobiliteitsplan Kessel-Lo tonen globaal een zeer beperkte daling van het autoverkeer aan (1-2%). De pineutstraten blijven de pineut met veel meer autoverkeer. N-VA vindt de nadelen van het circulatieplan groter dan de voordelen en roept om een grondige …